Iklan 2

Iklan 2

Pengikut

Selasa, Oktober 28, 2008

PASTI AR-RAUDHAH WAKILI JASIN

Jabatan Pasti dewan Pemuda Pas kawasan Jasin telah berjaya menganjurkan majlis Kesenian Islam peringkat kawasan dan juga sambutan hari raya pada 11hb oktober yang lalu bertempat di perkarangan Pasti Ar raudah – Umbai.

Majlis tersebut sebelum ini dikenali dengan nama Intifal telah disertai oleh kesemua Pasti dikawasan Jasin (8 buah) kecuali Pasti Al Ikram yang menarik diri kerana kurang persiapan.

Sebanyak 7 acara telah dipertandingkan iaitu Hafazan, Bercerita, sajak, azan, nasyid juga dua acara baru iaitu khutbah (bagi lelaki ) dan pidato (bagi perempuan)

Buat julung kalinya Ar Raudah- Umbai telah berjaya menjadi johan keseluruhan dengan memenangi empat acara iaitu Nasyid, hafazan, sajak dan pidato. Majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh YDP Pas Kawasan Jasin, Mejar (B) Jasme Bin Tompang. Turut hadir pada majlis tersebutialah ketua Dewan Pemuda Pas kawasan Jasin, Saudara Aminudin bin Abd Jalil .

Pengarah program yang juga pengarah Jabatan Pasti Jasin , Lokman Bin Md Daud melahirkan rasa syukur dan terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakannya . Beliau juga berpuas hati dengan perjalanan program yang lancer tanpa sebarang masaalah. Tambah beliau lagi, ‘peserta yang menjadi johan dalam acara yang dipertandingkan akan mewakili Jasin pada pertandingan peringkat negeri, dan mudah mudahan wakil dari Jasin akan lebih cemerlang diperingkat negeri seterusnya keperingkat pusat.’

Kebanyakan ibu bapa yang hadir pada majlis tersebut terharu dan kagum melihat bakat dan kebolehan yang ditunjukan pelajar Pasti terutama adik Mohd Aidil Bin Amir Rasyid (johan Khutbah) dari Pasti Nurul Iman dan juga adik Norhazwani Bte Mohd Kamal (johan pidato) dari Pasti Ar Raudah.

Tiada ulasan: